Sommarlov på The Viking Museum

15/06/2024-18/08/2024

Nu är sommaren äntligen här och The Viking Museum står redo att välkomna alla barnfamiljer, oavsett om solen skiner eller regnet öser!

Under perioden 15/6 till och med 18/8 har museet utökade öppettider – 10.00-19.00 varje dag.

Under sommaren kommer museets guider att visa upp olika vikingatida hantverk i utställningen. Besökare får bland annat prova på att mala mjöl med en historiskt korrekt kvarnsten, tillverka sitt eget vikingatida mynt och bli spådd av en völva.

Varje dag kl. 10.30 och 12.30 håller våra vikingar guidade familjevisningar i museet. Det kommer också alltid att finnas vikingar att prata med och ställa frågor till i utställningen. De populära aktiviteterna ’Liten’ och ’Runjakten’ finns även om man vill utforska museet på egen hand.

Varmt välkomna till The Viking Museum i sommar!